dijous, 16 d’agost del 2012

La veritat del carboner

El passat 9 d'agost ens va deixar en Josep Maria Ainaud de Lasarte, historiador, polític, advocat i periodista.

Hi havia tingut alguns contactes telefònics per tal d'obtenir ajuda en temes relacionats amb la meva tesi o altres temes d'història. En Josep Maria Ainaud era un referent, un gran recurs pels que cercàvem dades de fets i persones que ell va conèixer o que ell mateix havia estudiat. 

L'havia trucat diverses vegades a la nit i em costava molt de trobar-lo; moltes vegades corria pel territori donant xerrades d'història i arribava tard a casa. La seva dona m'atenia sempre molt amablement i m'animava a trucar-lo més tard. Ell, quan el trobaves, mai tenia un no, i amb una amabilitat i generositat que sobtaven et responia amb una proximitat també sorprenent pels temps que corren.

Aquests dies he llegit el següent d'ell:

"No publicaré mai les meves memòries perquè no m'agrada dir mal de la gent. Hi ha tres tipus de memòries, les polítiques, que ho expliquen tot menys el que interessa; les literates, precioses de llegir però que no tenen res a veure amb la realitat, i les del carboner de la cantonada, que és l'únic que diu la veritat". (Ara, 10/8/2012) 

Hem perdut una gran persona que sempre estava disposat a ajudar-te. Quina llàstima, persones així no haurien de morir mai !!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada